perjantai 29. elokuuta 2008

Syksyn kattaus

Pekingin olympialaisten päättyminen poisti muutaman päivän viiveellä kisatuotteen Hesburgereista. Kampanjan myötä toinen tummaleipäinen hampurilainen oli tekstattu valopaneelien listoille. Maajoukkue-hampurilaisen täytteenä oli naudan jauhelihaa, peruskattauksen ruisfilehampurilainen sisältää porsaan ulkofilepihvin. McDonald’sin verkkosivujen mukaan kiinalaisia antimia saa ketjun toimipaikoista edelleen. Listalle lukeutuu hapanimelän sävyttämiä kana- ja nautahampurilaisia, kevätrullia, friteerattuja katkarapuja sekä jäätelön vanilijaa korostava jälkiruuan kastike. Hesburger ei tällä hetkellä ole julkaissut uutta kampanjaa.

ABC-liikenneasemat paistelevat elo- ja syyskuussa sienestäjän possua. S-ryhmän leirissä myös Rosso kulkee ruskan sävyihin sadonkorjuun väreissä. Eilen julkaistiin saataville ketjun syyssikermä, jonka päätuotteena tarjotaan merten takaa tilapiafileetä pohjoismaiseen tapaan.

Leudot syksyt ja lauhat talvet lisäävät mielenkiintoa vuodenaikojen vaihteluun ruokalautasella ja keittiössä. Toisaalta pikaruokaketjut joutuvat kansainvälisesti yhä ahtaammalle kansanterveyden syistä. Vaaditaan terveyttä haittaavalle ruualle veroja ja saatavuuden tiukempaa sääntelyä sekä terveellisiä tuotteita.

Salaattien ohella terveellisyydellä markkinoidut Hesburgerin Rouheinen-tuotteet on siirretty hampurilaisten joukkoon. Aiempi nauta-Rouheinen kulkee paraikaa Carrolsin kampanjana Arizonan nimellä. Suosituissakin kebabravintoloissa puolestaan kebablihan maku ja rakenne muistuttaa usein naudan maksaa. Veikkaan maksaa sisältävälle hampurilaiselle lähivuosina menestystä ketjuravintoloissa. Rouhesämpylän ja laadukkaan maksapihvin ohella tuote sisältäisi kevyeen ruokakermaan pohjautuvan sipulikastikkeen sekä puolukkakastiketta. Lohifilettä sisältävien hampurilaisten menestyttyä ennakoin kotimaan kalalajeista silakoiden ja muikkujen päätyvän hampurilaisketjujen tarjontaan.

Ei kommentteja: